Vår semester i Skåne

I Skåne ställde vi upp husvagnen hos Sannes syster Ebba och hennes ”gubbe” Daniel i Smedeboda strax utanför Tyringe. Gästfriheten visade inga gränser och ungarna var i ett konstant lyckorus.
Både Josefin och Lukas åkte och körde fyrhjuling med Daniel. Vi myste med deras får och lamm vilket uppskattades av hela familjen.

Det blev också en hel del Canasta vilket gick bäst för Sanne och Ebba. Dom vann med
totalt 13-11. Det blev en hel del mat, godis, snacks och öl/vin också. Helt rätt när det är semester.

Vi åkte även till Elin och Fredrik där vi  blev bjudna på Tacos. Första gången vi besökte dom i sitt hus.  Ett besök som uppskattades av hela familjen och som vi gärna gör om. Fredrik hade också ett antal spännande leksaker som man fick lov att prova. 🙂

Första veckan i Skåne var det så fint väder att vi åkte till Svenstorpssjön nästan varje dag för ett svalkande eftermiddagsdopp. Alltid var det någon av Sannes systrar och respektive som kunde hänga med.

Sen besökte vi Emmeli och Sören i deras lägenhet (Pokemons fäste?) i Hässleholm. 🙂
Ungarna och även jag fick lära mig ett och annat om pokemon go. Säga vad man vill om det spelet men det är faktiskt roligt och socialt.

Gemensamt åkte vi också allesammans till Kiviks marknad. En enorm marknad med härlig stämning. Ett ganska stort nöjesfält och många Knallar som försökte kränga det mesta. 🙂 Blev ett par köp. Retrospel såldes också så som NES och SNES. Spännade tyckte jag. 😀
Självklart åt vi langos och jag köpte ett gäng munkar.

Det blev även ett gemensamt besök till Tykarpsgrottan utanför Hässleholm. Tror alla uppskattade det besöket mycket. Min svärfar Tom-Erik tog även ett par trevliga bilder på hela gänget. Bild på gänget kommer så snart jag kommit över Tom-Eriks mobil och stulit bilden. 😀

Sen sist men inte minst åkte vi även allesammans på bilbingo. Pensionärsvarning kanske men det var faktiskt rätt roligt. 😉

Vår semester i Skåne - Bilbingo

Semester i Skåne – Bilbingo

Som ni kanske börjar förstå blev vi ganska bortskämda under vår semester i Skåne. Hotellfrukosten som Emmeli kom förbi med till husvagnen en morgon var gudomlig och uppskattades oerhört.  Ebba och Daniel passade Hero när vi andra i familjen var iväg på äventyr (åkte te x en sväng till Ängeholm/Magnarp för bad i havet) och Emmeli och Sören tog hand om Lukas och Josefin i ett dygn så jag och Sanne fick egentid. Då blev det ett lugnt och härligt besök på Espresso house. Tur också att det fanns två pokemon stops i anslutning. 🙂 På kvällen blev det bio i form av nya Star Trek. Bra film som vi kan rekommendera er att se.

Vår semester i Skåne - Daniel, Lukas och Josefin på stranden i Magnarp utanför Ängelholm

Utöver detta så blev det även ett besök till SVT’s Sommarlovsmorgon i Malmö. ”Sommarlovsbussen”. 🙂 Vi åkte från Smedeboda klockan 06:00. Kom fram vid 7-tiden och fick plats längst fram vid bussen. En rolig upplevelse för hela familjen och Ebba. 🙂 Vi kom ju dessutom med i TV. 😀
På vägen hem från Malmö somnade båda ungarna gott i bilen.

Vi avslutade Skånesemestern med pokemonjakt i Hässleholm tillsammans med Emmeli, Sören, Ebba och Elin.

Vi vill tacka alla inblandade för en otroligt rolig och trevlig skånesemester!